Hoe gebruik je infographics voor B2B marketing

Infographics voor B2B marketing

Infographics zijn een populair onderwerp voor discussie onder iedereen die iets met online marketing doet. Een stijle groei in het volume van het aantal infographics wat gemaakt wordt heeft er ondertussen wel voor gezorgd dat je er grafisch nog moeilijk uit kunt springen. Maar infographics kunnen nog steeds een extreem effectieve tactiek zijn om bewustwording te genereren, een verhaal te communiceren en verkeer en verdiende links te krijgen naar je website.

Een uitdaging waarmee sommige mensen zitten met infographics en data visualisaties (niet in tegenstelling tot andere soorten content) is dat ze hun industrie of focusgebied zien als ‘te saai’ om relevante ideeën voor infographics te genereren die ook tractie met social media en met bloggers krijgen.

Immers, om het een succes te maken moet je die aandacht, verkeer en verdiende links genereren. Dit is een bijzonder populair bezwaar voor bedrijven die het overwegen infographics voor B2B marketing te ontwikkelen en in te zetten.

Er zijn veel verschillende manieren om waardevolle content voor jouw niche te genereren. Bedrijven produceren altijd interessante data visualisaties. Dus we zullen specifiek praten over een aantal methoden voor het ontwikkelen van ideeën voor B2B-gefocuste infographics.

Verbind de infographic aan een veelbesproken onderwerp in de niche

Een belangrijk ding om in gedachten te houden bij het creëren van infographics (of andere soorten inhoud) is dat als je hard genoeg over je niche denkt, je waarschijnlijk een hoek krijgt die bloggers en pers in geïnteresseerd zijn in .

Kijk naar inhoud die is gemaakt in publicaties die verband houden met wat u doet. Welke soorten evenementen en nieuwsberichten houden ze regelmatig aan de aandacht? Welk soort interessante data visualisatie kun je creëren die aan die dekking en discussie zal toevoegen?
Kwartaalinkomen of jaarlijkse feestdagen

WordStream (mijn voormalige werkgever) heeft een infografische titel gemaakt waarmee Google zijn geld maakt . Zij creëerden een andere op de industrieën die bijdragen aan de inkomsten van Google , die zeer goed presteerden . Beiden werden gelanceerd, net nadat Google hun kwartaalverdieningsverslag publiceerde. De technologische en zakelijke pers zoeken altijd naar informatie en extra hoeken om te praten over het verdienen van rapporten van grote bedrijven. Dus in beide gevallen hielp de timing van de grafische versie.

Het leuke ding over evenementen als kwartaalverdiensten is dat ze onvermijdelijk zijn (ze gebeuren elk kwartaal). Dus je kan plannen voor hen en de grafische klaar om te starten als ze komen.
Opvallende nieuwsgebeurtenissen

twacked-infographic2

Dit kan een beetje lastiger zijn, omdat je ze specifiek moet beginnen met een nieuwsgebeurtenis (en vaak moet je een beetje geluk krijgen als je de grafische afbeelding krijgt, zoals je misschien afhankelijk is van de houdbaarheid van het verhaal). Maar als je het goed hebt, kun je echt de grafische pop hebben.

Veracode, een beveiligingsbedrijf voor webtoepassingen, publiceerde deze infographic op Twitter de week van een prominente Twitter-hack van het USA Today-account. Bijgevolg kreeg de site links en vermeldingen van prominente sites zoals Mashable en ReadWrite .

“Explainer” Graphics & How-Tos

fonts-kleuren-infographic

Net als bij elke inhoud, als u de sleutelpunten om een ​​centraal concept kan omhullen waaraan veel mensen in uw niche geïnteresseerd kunnen zijn en / of verward zijn of als u kunt uitleggen hoe u iets wilt uitvoeren, zullen mensen bereid zijn om te delen wat je hebt gemaakt. Er zijn een aantal tactieken die u kunt nemen bij het creëren van explainer en how-to infographics voor B2B, waaronder:

Bied definities aan algemeen gebruikte termen en schets de huidige configuratie van uw bedrijfstak, inclusief belangrijke spelers, enz. Wees voorzichtig om niet te veel zelfbewust te zijn.
Vind een zoutachtig gerelateerd veld / onderwerp aan jou en ga diep in de diepte.
Bied een eenvoudige, makkelijk te begrijpen statistische analyse van een bestaand probleem . Soms zijn dit het makkelijkst te delen.
U kunt ook gebruik maken van expertise voor een interessante grafiek die een onderwerp legt. Als u een ontwerper bent , is het een mooi voorbeeld van het maken van een afbeelding met gebruik van lettertypen en kleuren. Maar als je een vakbeursbedrijf bent met wat expertise over wat de aandacht van mensen oplevert , kan dat ook een interessante afbeelding maken.

Grafieken gericht op een specifiek niche van waarschijnlijke Sharers

Bepaalde niches delen gewoon meer inhoud. Met infographics zoekt u meestal een onderwerp dat interessant zal zijn voor bloggers en sociale deelnemers.

Dus denk na over hoe je je onderwerp terug kunt koppelen aan onderwerpen zoals tech, sociale media of gewoon gepassioneerde mensen die vaak bloggen. Voorbeeld: ouders of mensen die geïnteresseerd zijn in groen leven.

Misschien kunt u kijken naar de effecten van een populair onderwerp, zoals de algemene impact van uw bedrijf op een manier die uw lezers en bloggers en sharers interessant vinden.
U kunt een dwingende infographic creëren – maar misschien moet u dat niet doen

Ongeacht hoe ‘saai’ u denkt dat uw B2B-product of -dienst mogelijk is, kunt u zeker een idee voor een dwingende grafisch opstellen. Als u zich richt op het bereiken van een onderwerp dat bloggers waarschijnlijk willen schrijven en sharers waarschijnlijk zullen delen, zult u zelfs een sterke kans hebben om een ​​succesvolle grafische afbeelding te creëren. Zo kun je ook nadenken over of social media een goed idee is voor je B2B marketing.

Dat betekent nog steeds niet dat infographics voor jou zijn.

Goede infographics zijn duur. Ze moeten worden onderzocht, ontworpen en bevorderd. Zelfs goed doordachte grafieken kunnen helemaal flop en versnellen veel in de vorm van conversatie, links en aandelen. Dus als u een klein bedrijf bezit en een grafisch ontwerp ontwerpt, zoveel van uw budget dat u ze absoluut moet maken, zou u waarschijnlijk andere tactieken moeten gebruiken .

Met inhoud marketing activiteiten waar je iets creëert en erop vertrouwt dat anderen erop aansluiten, moet je echt een ‘portfolio’-benadering toepassen bij het creëren en promoten van content. Sommige van uw inspanningen zullen falen. Sommigen zullen beter zijn dan je dacht. In totaal moeten ze de rendementen opleveren die u verwacht voor de totale kosten die u oplegt.

Als je het niet meer kan veroorloven om ze meer dan een keer te doen, is het een sterke kans dat je in plaats daarvan een andere tactiek moet kiezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *